Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
「水」を素材とした理科の学習文脈 : 地球の成り立ちと水の循環 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Learning Contexts in Science Education Using “Water" as a Material: Evolution of the Earth and Role of the Water |
|
言語 |
en |
作成者 |
吉冨, 健一
網本, 貴一
梅田, 貴士
富川, 光
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Science education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Teaching materials |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
learning materials |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Context-based learning |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Water |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Interdisciplinary education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
We are studying on the development of teaching/learning materials in Science. This article focuses on a contextual science learning of the Earth’s origin and the hydrological circulation from the perspective of “water". Some storylines about the origin of water, the gravity of planet, formation of the atmosphere and seas, and the creation of life are proposed in connection with the knowledge and concepts of physics, chemistry, and biology as well as earth science. And an example of lesson practice for state transition of “water" including the interdisciplinary aspects such as thermodynamics in physics and meteorology in earth science is also presented. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本研究はJSPS科研費(課題番号:JP25242015)の助成を受けたものである。 |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/42770 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
31 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 23,
p. 31-38,
発行日 2017-03-22
|
見出し |
|
|
大見出し |
学習指導法・教材およびカリキュラム開発 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development |
|
言語 |
en |
旧ID |
42770 |