WEKO3
アイテム
科学概念の獲得と一貫性に関する基礎的研究 : 大学生を対象とした調査を基盤として
https://doi.org/10.15027/40418
https://doi.org/10.15027/404186eaf0a6e-ef2d-418a-bd31-65e4e252251f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 科学概念の獲得と一貫性に関する基礎的研究 : 大学生を対象とした調査を基盤として | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | An Analysis of Consistency of Scientific Concept : Based on the Actual Conditions of Undergraduate School Students | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
松浦, 拓也
× 松浦, 拓也
× 雲財, 寛
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to provide some implications for curriculum and instruction of buoyancy in secondary school science. The paper-test items about buoyancy in liquids based on the research of Zeineddin & Abd-El-Khalick (2010) were administered to 159 university students. The results of 91% students who had learned physics at high school showed the difficulty of description/application of the theory of buoyancy at different contexts. Although they described the theory of buoyancy, some students can’t perform scientific reasoning well at the other context. These difficulties are caused by memorizing the formula or rules without the understanding of conception of buoyancy in liquids. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 本研究はJSPS科研費25242015の助成を受けたものである。 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/40418 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 269 | |||||||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 22, p. 269-273, 発行日 2016-03-22 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 教育評価 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Educational Evaluation | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 40418 |