ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 22巻

科学概念の獲得と一貫性に関する基礎的研究 : 大学生を対象とした調査を基盤として

https://doi.org/10.15027/40418
https://doi.org/10.15027/40418
6eaf0a6e-ef2d-418a-bd31-65e4e252251f
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_22_269.pdf HiroshimaJSchEduc_22_269.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 科学概念の獲得と一貫性に関する基礎的研究 : 大学生を対象とした調査を基盤として
言語 ja
タイトル
タイトル An Analysis of Consistency of Scientific Concept : Based on the Actual Conditions of Undergraduate School Students
言語 en
作成者 松浦, 拓也

× 松浦, 拓也

ja 松浦, 拓也

en Matsuura, Takuya

Search repository
雲財, 寛

× 雲財, 寛

ja 雲財, 寛

en Unzai, Hiroshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to provide some implications for curriculum and instruction of buoyancy in secondary school science. The paper-test items about buoyancy in liquids based on the research of Zeineddin & Abd-El-Khalick (2010) were administered to 159 university students. The results of 91% students who had learned physics at high school showed the difficulty of description/application of the theory of buoyancy at different contexts. Although they described the theory of buoyancy, some students can’t perform scientific reasoning well at the other context. These difficulties are caused by memorizing the formula or rules without the understanding of conception of buoyancy in liquids.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費25242015の助成を受けたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/40418
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 269
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 22, p. 269-273, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 教育評価
言語 ja
見出し
大見出し Educational Evaluation
言語 en
旧ID 40418
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:31:38.401660
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3