ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 22巻

教員養成の質保証に向けた教職実践演習のモデル開発に関する研究(1) : 大学教員と事務職員を対象とした調査の結果を中心に

https://doi.org/10.15027/40416
https://doi.org/10.15027/40416
2722bba6-245a-447e-8688-b5f0a2f2d52e
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_22_241.pdf HiroshimaJSchEduc_22_241.pdf (874.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教員養成の質保証に向けた教職実践演習のモデル開発に関する研究(1) : 大学教員と事務職員を対象とした調査の結果を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Development of Practical Seminar for the Teaching Profession for Quality Assurance of Teacher Education (I) : Based on the Results of a Questionnaire Survey to Faculty and Staff
言語 en
作成者 米沢, 崇

× 米沢, 崇

ja 米沢, 崇

en Yonezawa, Takashi

Search repository
久保, 研二

× 久保, 研二

ja 久保, 研二

en Kubo, Kenji

Search repository
宮木, 秀雄

× 宮木, 秀雄

ja 宮木, 秀雄

en Miyaki, Hideo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to develop a practical seminar for the teaching profession for assuring quality in teacher education. This paper reports on the status quo of professional portfolios, teacher education standards, and practical seminars for the teaching profession. Data from 83 faculty members and 57 staff members of colleges & departments for training elementary teachers who answered questionnaires were analyzed. As a result of our examination, we reached the following three conclusions: 1) Many colleges & departments developed custom teacher education standards based on the 4 matters indicated by the MEXT Central Education Council report (2006). 2) Regarding professional portfolios, using paper media is more popular than using digital media. The data accumulated in the professional portfolio included records of self-evaluation by students, their academic performance, records of volunteering, and the like. 3) Faculty and staff recognized the practical seminar for the teaching profession as a compilation of the undergraduate’s learning in teacher training programs.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,JSPS科学研究費補助金基盤研究C(一般)「教員養成の質保証に向けた教職実践演習のモデル開発に関する研究」(課題番号:26381032,研究代表者:米沢崇)の助成を受けたものである。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 なお本稿は,日本教師教育学会第25回大会において発表した内容を加筆・修正して執筆している。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/40416
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 241
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 22, p. 241-250, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 40416
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:31:19.741903
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3