WEKO3
アイテム
小学校教師の理科授業の力量形成に関する一考察 : 教職10年目までの追跡調査事例から
https://doi.org/10.15027/40413
https://doi.org/10.15027/40413dcc0ee7a-cb07-40b3-9631-d22760deab15
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校教師の理科授業の力量形成に関する一考察 : 教職10年目までの追跡調査事例から | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Professional Development of Elementary School Teacher in Science Teaching : A Follow-up Survey for Ten Years from the First Year on Teaching Profession of a Teacher | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
山崎, 敬人
× 山崎, 敬人
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study aimed to survey and discuss professional development of elementary school teacher in science teaching. An elementary school teacher was follow-up surveyed for ten years from the first year on teaching profession. As the result, characteristics of the view and teaching practice of the teacher in science teaching were clarified, and it was implied that the following four factors were important for the teacher’s professional development in science teaching; the first was continuous experience of teaching practice of science in one same elementary school, the second was repeated experience of teaching science classes of the same graders, the third was participation in science classes of another teacher as the sub-teacher, and the fourth was experience to face various actual situations of students. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 本研究は,日本学術振興会科学研究費助成事業(基盤研究C)(課題番号24501102,研究代表者:山崎敬人)の支援を受けて行われたものである。 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/40413 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 203 | |||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 22, p. 203-216, 発行日 2016-03-22 |
|||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | 教師教育・教員養成 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | Teacher Education and Training | |||||||||
言語 | en | |||||||||
旧ID | 40413 |