ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 22巻

小学校教師の理科授業の力量形成に関する一考察 : 教職10年目までの追跡調査事例から

https://doi.org/10.15027/40413
https://doi.org/10.15027/40413
dcc0ee7a-cb07-40b3-9631-d22760deab15
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_22_203.pdf HiroshimaJSchEduc_22_203.pdf (1001.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校教師の理科授業の力量形成に関する一考察 : 教職10年目までの追跡調査事例から
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Professional Development of Elementary School Teacher in Science Teaching : A Follow-up Survey for Ten Years from the First Year on Teaching Profession of a Teacher
言語 en
作成者 山崎, 敬人

× 山崎, 敬人

ja 山崎, 敬人

en Yamasaki, Takahito

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to survey and discuss professional development of elementary school teacher in science teaching. An elementary school teacher was follow-up surveyed for ten years from the first year on teaching profession. As the result, characteristics of the view and teaching practice of the teacher in science teaching were clarified, and it was implied that the following four factors were important for the teacher’s professional development in science teaching; the first was continuous experience of teaching practice of science in one same elementary school, the second was repeated experience of teaching science classes of the same graders, the third was participation in science classes of another teacher as the sub-teacher, and the fourth was experience to face various actual situations of students.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,日本学術振興会科学研究費助成事業(基盤研究C)(課題番号24501102,研究代表者:山崎敬人)の支援を受けて行われたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/40413
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 203
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 22, p. 203-216, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 40413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:30:52.542998
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3