WEKO3
アイテム
フランス前期中等教育段階における「科学テクノロジー統合教育」に関する考察
https://doi.org/10.15027/40407
https://doi.org/10.15027/4040791e6ffcf-f8b1-4c91-b30e-8e2d525507b5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | フランス前期中等教育段階における「科学テクノロジー統合教育」に関する考察 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of “Integrated Science and Technology Teaching (EIST)" at Lower Secondary School in France | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
三好, 美織
× 三好, 美織
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | In this study, author analyses the characteristics of Integrated Science and Technology Teaching (EIST) at Lower Secondary School in France. As a result, it pointed out that the following. EIST increases students’ interest in science and technology through investigative activities. Sufficient time is ensured for learning activities. Acquisition of the competences of socle commun is expected through the study of EIST. It is possible for students to be aware of relationship and coherence of science and technology. EIST shows a new model of learning relating to science and technology in lower secondary school. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/40407 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 149 | |||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 22, p. 149-154, 発行日 2016-03-22 |
|||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | 学習指導法・教材およびカリキュラム開発 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | Teaching Method, Teaching Material Development, and Curriculum Development | |||||||||
言語 | en | |||||||||
旧ID | 40407 |