ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 22巻

適切な学習方略の習得を目指した学習支援 : 外的リソースの活用を通して

https://doi.org/10.15027/40393
https://doi.org/10.15027/40393
f29d778b-6eeb-4e28-a961-14ac2d06738b
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_22_25.pdf HiroshimaJSchEduc_22_25.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 適切な学習方略の習得を目指した学習支援 : 外的リソースの活用を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Learning support for aiming acquirement of appropriate learning strategy : Utilizing external resources
言語 en
作成者 串田, 聡司

× 串田, 聡司

ja 串田, 聡司

en Kushida, Satoshi

Search repository
岡, 直樹

× 岡, 直樹

ja 岡, 直樹

en Oka, Naoki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Recently, the educational approach called “cognitive counselling" has been proposed as the effective teaching method which let schoolchildren become independent at every occasion of learning. This study is a case report of the cognitive counselling for a boy of fifth grader who has difficulties in understanding of the arithmetic. Our assessment revealed that he may settle for answering questions simply without careful thinking or may operate them only in his mind or may not be able to use appropriate learning strategy. Therefore these factors could make him experience difficulties in arithmetic. So we aimed at making use of lesson induction and helping him acquire appropriate learning strategy by suggesting the learning strategy that utilized external resources. A concrete advice to him was to use the label for questions in calculation and chart for those in sentence as more appropriate strategy. As a result of these supports, a part of his inadequate knowledge has changed to apply the external resources for his own learning making use of lesson induction. It was suggested that he adopted the learning strategy which use external labels/charts effectively.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/40393
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 22, p. 25-34, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 生徒指導・教育相談
言語 ja
見出し
大見出し Student Guidance and Educational Counseling
言語 en
旧ID 40393
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:27:59.557702
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3