ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 21巻

教師のリーダーシップと教科指導力の育成プログラム : シンガポールにおける国立教育学院のGPLに注目して <教師教育・教員養成>

https://doi.org/10.15027/37523
https://doi.org/10.15027/37523
444d6d51-6884-43ae-b66f-9907365e75ff
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_21_133.pdf HiroshimaJSchEduc_21_133.pdf (846.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教師のリーダーシップと教科指導力の育成プログラム : シンガポールにおける国立教育学院のGPLに注目して <教師教育・教員養成>
言語 ja
タイトル
タイトル A Programme that Empowers Leadership and Subject Pedagogy for Senior Teacher who can supervise the Novice Teacher : Focusing on the Programmes provided by GPL of National Institute of Education in Singapore
言語 en
作成者 棚橋, 健治

× 棚橋, 健治

ja 棚橋, 健治

en Tanahashi, Kenji

Search repository
渡邉, 巧

× 渡邉, 巧

ja 渡邉, 巧

en Watanabe, Takumi

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
岩田, 昌太郎

× 岩田, 昌太郎

ja 岩田, 昌太郎

en Iwata, Shotaro

Search repository
草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this paper is to clarify the abilities essential to the senior teachers who have mentorship and the teacher training system for empowering mentorship, based on programs provided by National Institute of Education (NIE) in Singapore. For achieving it, we had an interview with the faculty and students at NIE, and then corded theses texts as well as handbook, which was published for participants of Teacher Leader Programme 1 (TLP1). The results showed that TLP1 dealt the following four abilities. (1) acquiring coaching skills for delivering the educational theory and pedagogy to novice teachers, (2) understanding the educational theory and pedagogy to be delivered, (3) supervising the novice teachers by applying these skills and knowledge, and (4) growing oneself as classroom teacher and mentor. This program was significant because it intended to empower the novice teacher by empowering the senior teacher who could train them intentionally.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/37523
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 133
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 21, p. 133-141, 発行日 2015-03-20
旧ID 37523
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:27:08.066037
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3