ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 21巻

割合文章題解決に困難を示す児童への学習支援 <生徒指導・教育相談>

https://doi.org/10.15027/37511
https://doi.org/10.15027/37511
81dbb74c-4501-4d12-a8a0-00a784839fc5
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_21_25.pdf HiroshimaJSchEduc_21_25.pdf (741.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 割合文章題解決に困難を示す児童への学習支援 <生徒指導・教育相談>
言語 ja
タイトル
タイトル Study support for an elementary school child who has difficulty with solving ratio word problems.
言語 en
作成者 福屋, いずみ

× 福屋, いずみ

ja 福屋, いずみ

en Fukuya, Izumi

Search repository
岡, 直樹

× 岡, 直樹

ja 岡, 直樹

en Oka, Naoki

Search repository
森田, 愛子

× 森田, 愛子

ja 森田, 愛子

en Morita, Aiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study is a case report of the cognitive counseling for a child who has difficulty with solving ratio word problems. The child in this study was a girl of an elementary school sixth grader. It was difficult for her to solve ratio problems in arithmetic, so she often made careless mistakes through the process of solving. To support her learning, we supported her on ratio word problems solving processes by using diagrams, and urged her to use diagrams spontaneously. The second support point, we helped her use a lesson induction to reduce her careless mistakes in learning. Our assistance resulted in the improvement of her performance in ratio word problems solving and careless mistake of calculation, but she did not used diagrams spontaneously in ratio word problems solving because she solved the problem by using her teacher's strategy that was not using diagram. This study, we could not support enough for her to integrate the strategy with diagram and the usual strategy. In the future, to establish the integrated both strategies and use it in the learning situation for her is the problem which now confront us.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/37511
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 21, p. 25-34, 発行日 2015-03-20
旧ID 37511
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:25:30.352864
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3