ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 21巻

韓国の生徒指導についての一考察 : 韓国の学校・研究機関の訪問から <生徒指導・教育相談>

https://doi.org/10.15027/37510
https://doi.org/10.15027/37510
cef437c4-65b5-46de-9e16-c64811298664
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_21_17.pdf HiroshimaJSchEduc_21_17.pdf (747.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 韓国の生徒指導についての一考察 : 韓国の学校・研究機関の訪問から <生徒指導・教育相談>
言語 ja
タイトル
タイトル Student Guidance in South Korea : The Schools and Research institutions in South Korea
言語 en
作成者 栗原, 慎二

× 栗原, 慎二

ja 栗原, 慎二

en Kurihara, Shinji

Search repository
宮村, 悠

× 宮村, 悠

ja 宮村, 悠

en Miyamura, Haruka

Search repository
森, 恵梨菜

× 森, 恵梨菜

ja 森, 恵梨菜

en Mori, Erina

Search repository
川崎, 七々海

× 川崎, 七々海

ja 川崎, 七々海

en Kawasaki, Nanami

Search repository
渡邉, 悦子

× 渡邉, 悦子

ja 渡邉, 悦子

en Watanabe, Etsuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 South Korea and Japan shares similar problems in school guidance. The purpose of this study is to examine the schools and educational institutions in South Korea to obtain implications of school guidance, which is necessary for Japan in comprehensive school guidance perspective. The findings of the study tour is that tertiary student guidance system, which is called “Wee system" was applied in Korean school system, and substantial support system was organized. However, the school education itself has not necessarily improved as expected, and on the contrarily, the schools that focused on activities on primary and secondary student guidance approach had succeeded in application of the program and been awarded as Superior Student Guidance School. According to these findings, the importance of primary and secondary student guidance and integration of tertiary student guidance was suggested, and teacher training programs that enables these approaches appeared to be vitally important.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/37510
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 17
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 21, p. 17-23, 発行日 2015-03-20
旧ID 37510
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:25:22.104660
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3