ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 20巻

小学校における体育授業の力量形成を促す現職研修に関する研究

https://doi.org/10.15027/35572
https://doi.org/10.15027/35572
371898ca-1fa9-44d9-98d8-f41e7c128ec0
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_20_115.pdf HiroshimaJSchEduc_20_115.pdf (559.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校における体育授業の力量形成を促す現職研修に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on In-Service Training for Improving the Professional Development of Teaching Physical Education in Elementary Schools
言語 en
作成者 木原, 成一郎

× 木原, 成一郎

ja 木原, 成一郎

en Kihara, Seiichiro

Search repository
久保, 研二

× 久保, 研二

ja 久保, 研二

en Kubo, Kenji

Search repository
大後戸, 一樹

× 大後戸, 一樹

ja 大後戸, 一樹

en Osedo, Kazuki

Search repository
岩田, 昌太郎

× 岩田, 昌太郎

ja 岩田, 昌太郎

en Iwata, Shotaro

Search repository
徳永, 隆治

× 徳永, 隆治

ja 徳永, 隆治

en Tokunaga, Ryuji

Search repository
林, 俊雄

× 林, 俊雄

ja 林, 俊雄

en Hayashi, Toshio

Search repository
村井, 潤

× 村井, 潤

ja 村井, 潤

en Murai, Jun

Search repository
加登本, 仁

× 加登本, 仁

ja 加登本, 仁

en Kadomoto, Hitoshi

Search repository
嘉数, 健悟

× 嘉数, 健悟

ja 嘉数, 健悟

en Kakazu, Kengo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 First this study aims to clarify how elementary school teachers of B Prefecture informed their learning outcomes by in-service training of physical activities to their school colleagues. Secondary this study aims to clarify how in-service training of physical activities at D Elementary School in C City influenced improving school teachers' teaching in physical education. The results are summarized as following points. 1. Elementary school teachers of B Prefecture informed their learning outcomes to their school colleagues through 'in-service training meetings within their schools' or 'their daily job'. 2. D Elementary School Teachers have taught new teaching materials as learning outcomes from ‘in-service training meetings of physical activities'. 3. Teacher X and Teacher Y learned teaching method and subject knowledge of physical education by team teaching experiences with PE coordinators as 'their daily job'. Teacher L learned the way of making unit plan, modification of activities and management of his class from his elder colleague K by dialogues about teaching in physical education as 'their daily job'. 4. It seems that it is important we make mentors' daily supports to mentees between PE coordinators and other school teachers.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の一部は,科学研究費補助金(基盤B)課題研究番号24300212の補助による
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35572
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 115
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 20, p. 115-124, 発行日 2014-03-21
旧ID 35572
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:24:12.723386
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3