ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 20巻

ゴール型教材・バスケットボールにおけるゲームパフォーマンスに関する研究 : 人数の違いに着目して

https://doi.org/10.15027/35570
https://doi.org/10.15027/35570
bdaf6517-97bb-4bea-8c8e-18aec56d063c
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_20_103.pdf HiroshimaJSchEduc_20_103.pdf (322.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ゴール型教材・バスケットボールにおけるゲームパフォーマンスに関する研究 : 人数の違いに着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A study of performance in basketball games : focusing on games with a change in number of player
言語 en
作成者 齊藤, 一彦

× 齊藤, 一彦

ja 齊藤, 一彦

en Saito, Kazuhiko

Search repository
山口, 空子

× 山口, 空子

ja 山口, 空子

en Yamaguchi, Kuko

Search repository
津田, 龍佑

× 津田, 龍佑

ja 津田, 龍佑

en Tsuda, Ryosuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to examine the effect of differences in number of players on performance in basketball games. Twenty male junior high school students participated in the present study. They played two types of games: Game A (court size : 24.6m×13.1m, 5 players per team, game time : 3 minutes), and Game B (court size: 24.6m×13.1m, 3 players per team, game time : 3 minutes). The distance covered and heart rate and RPE during the game were measured. Questionnaires were conducted after all of the games. The main results were as follows:    1) The distance covered was significantly greater in game B than in game A.    2) There was no significant difference in heart rate between the two games.    3) RPE was significantly greater in game B than in game A.    4) In the questionnaires about the two games, a significant difference was found only in one question “positioning" on the aspect of techniques. This value was significantly greater in game B than in game A.   These results suggest that amount of activity during the game and value of “positioning" in the questionnaires are increased with reduction in number of players.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35570
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 103
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 20, p. 103-108, 発行日 2014-03-21
旧ID 35570
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:23:56.802857
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3