ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 20巻

社会科教師はどのようなカリキュラムデザインが可能か : 歴史学習材の開発と活用の事例研究

https://doi.org/10.15027/35569
https://doi.org/10.15027/35569
21ab7d42-41b6-487b-b343-a3bed5af9478
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_20_91.pdf HiroshimaJSchEduc_20_91.pdf (888.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 社会科教師はどのようなカリキュラムデザインが可能か : 歴史学習材の開発と活用の事例研究
言語 ja
タイトル
タイトル The Possibility of the Curriculum Designs implemented by the Social Studies Teachers : A Case Study on the Development and Application of the History Resource Book
言語 en
作成者 草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
瀬戸, 康輝

× 瀬戸, 康輝

ja 瀬戸, 康輝

en Seto, Koki

Search repository
田口, 敏郎

× 田口, 敏郎

ja 田口, 敏郎

en Taguchi, Toshio

Search repository
中山, 茜

× 中山, 茜

ja 中山, 茜

en Nakayama, Akane

Search repository
西村, 祥太郎

× 西村, 祥太郎

ja 西村, 祥太郎

en Nishimura, Shotaro

Search repository
好井, 基文

× 好井, 基文

ja 好井, 基文

en Yoshii, Motofumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purposes of this paper are to describe the curriculum designs implemented by the four Social Studies teachers in the same school but from the different background, and to explain the reasons why they showed the various designs, even though they are requested to apply the common history resource book into the regular classes. The present results suggested that the ideas and aims concerning the subject which each Social Studies teacher conceived had much influences on the differentiation of their practices, but their experiences of the professional development on the curriculum and instruction, the orientation of the school management, and the leadership demonstrated by the principal had more influences on the assimilation of their attitude toward the class improvement, particularly in the case of sampled teachers and school.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35569
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 20, p. 91-102, 発行日 2014-03-21
旧ID 35569
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:23:47.928246
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3