ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 19巻

高等学校英語授業における教師の母語使用に関する研究 : 大学生の回想的回答から

https://doi.org/10.15027/34717
https://doi.org/10.15027/34717
9ab4db27-f4ed-40f6-b9cb-8ba75084e148
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_19_195.pdf HiroshimaJSchEduc_19_195.pdf (377.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高等学校英語授業における教師の母語使用に関する研究 : 大学生の回想的回答から
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Senior High School Teachers' L1 Use in the English Language Classroom in Japan : From Retrospective Reports by University Students
言語 en
作成者 深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
伊東, 弥香

× 伊東, 弥香

ja 伊東, 弥香

en Ito, Mika

Search repository
山内, 優佳

× 山内, 優佳

ja 山内, 優佳

en Yamauchi, Yuka

Search repository
守長, 和人

× 守長, 和人

ja 守長, 和人

en Morinaga, Kazuhito

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper reexamines a long lasting controversy over teachers' first language (L1) use in foreign language classroom settings. In many EFL (English as a foreign language) countries, this topic has recently aroused a fresh discussion on the pedagogical values and functions of the learners' L1 in the classroom. Similarly, following the world-wide trend of globalization, the Japanese Government has mandated a fundamental principle of conducting English classes in English in the recent revision of the Course of Study for Upper Secondary School (2009). However, it is arguable whether exclusive use of the target language (TL) is common in any learning context. In order to identify the present situation of teachers' use of L1 (Japanese) in classrooms in Japan, this study was conducted among 109 English-major Japanese university students with a questionnaire designed to collect their retrospective reports on teachers' L1 use while they were in senior high school. In addition, the result was compared with Littlewood and Yu's (2011) study in Hong Kong and mainland China. As a result, a varying degree of the teachers' L1 use was identified and a basic guideline was offered for an efficient L1 use in the English language classroom.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34717
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 195
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 19, p. 195-203, 発行日 2013-03-21
旧ID 34717
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:20:48.779590
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3