ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 19巻

授業を通して児童が読み取った運動情報の内容分析 : 授業前後の記述内容の変容に焦点をあてて

https://doi.org/10.15027/34715
https://doi.org/10.15027/34715
d03b8c4e-4aa5-4e28-909f-111dad29637b
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_19_179.pdf HiroshimaJSchEduc_19_179.pdf (399.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 授業を通して児童が読み取った運動情報の内容分析 : 授業前後の記述内容の変容に焦点をあてて
言語 ja
タイトル
タイトル Content analysis of motion descriptions : Focusing on the change of observations before and after class
言語 en
作成者 大後戸, 一樹

× 大後戸, 一樹

ja 大後戸, 一樹

en Osedo, Kazuki

Search repository
久保, 研二

× 久保, 研二

ja 久保, 研二

en Kubo, Kenji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This research aims to clarify the motion information described by elementary school pupils in physical education class. Third graders of an elementary school were asked to describe in writing the movements seen in the same video before and after their swimming class. We then compared the contents of their written observations and clarified the following points. (1) Regarding nouns signifying parts of the body, the third graders tended to use head and trunk more frequently after the class than before the class. Whereas before class, they tended to understand arm and leg more easily, the class guidance enabled them to observe the head and trunk of the body more frequently. (2) An analysis of words that characterized action showed that before the swimming class the third graders paid attention to kicks accompanied by a big leg movement. After the class, however, they tended to observe the motion that reflected the content emphasized by the teacher during class.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34715
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 179
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 19, p. 179-185, 発行日 2013-03-21
旧ID 34715
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:20:31.417504
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3