ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 19巻

児童の示範映像の観察に関する運動学的研究 : 小学校体育科のマット運動に着目して

https://doi.org/10.15027/34714
https://doi.org/10.15027/34714
41f2e57b-35ed-4d00-8779-4b0a049259ac
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_19_171.pdf HiroshimaJSchEduc_19_171.pdf (252.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 児童の示範映像の観察に関する運動学的研究 : 小学校体育科のマット運動に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A kinesiological study on pupils' observations of the demonstrations video : Focusing on the gymnastics in the physical education class of the elementary school
言語 en
作成者 久保, 研二

× 久保, 研二

ja 久保, 研二

en Kubo, Kenji

Search repository
大後戸, 一樹

× 大後戸, 一樹

ja 大後戸, 一樹

en Osedo, Kazuki

Search repository
木原, 成一郎

× 木原, 成一郎

ja 木原, 成一郎

en Kihara, Seiichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aims to clarify how pupils' observations of the demonstrations video were transformed during gymnastic classes. Second graders of the elementary school were asked to describe the process of the movements seen in the same video before and after their gymnastic classes. We then compared the five cases and the results are summarized as following points. (1) Because they practiced on the basis on the teacher's instruction, their descriptions on the basis of it increased. (2) After the classes, some pupils described their awareness about time lag between some movements. And the numbers of their descriptions about movement conception of force increased. (3) It was said that second graders tended to describe the first phase of the technique. After classes, however, they described the major phases of the technique.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34714
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 171
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 19, p. 171-178, 発行日 2013-03-21
旧ID 34714
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:20:21.695309
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3