Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
米国における包括的アプローチに関する一考察 : PBISの視察から |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Study on the Comprehensive School Counseling and Guidance Approach in the United States : From inspection at PBIS |
|
言語 |
en |
作成者 |
長江, 綾子
山崎, 茜
中村, 孝
枝廣, 和憲
エリクソン, ユキコ
栗原, 慎二
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study is to obtain some ideas about Comprehensive School Counseling and Guidance Approach in the United States from the literature and PBIS inspection. From this inspection and the literature, we learnt 1) Common purpose, information and approach 2) Clear set of positive expectations & behaviors and intervention, 3) Evidence- based intervention, 4) Clear set of evaluation (Check list) system. Also, in the inspection, we learnt that teachers analysis children's behavior by data from check list in multiple perspectives, and it connects their intervention. We got to see the system to connect this data and intervention. Like this way, we chanced to see the system with cases, in which data connected with concrete intervention or fixing intervention leading the result. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/34704 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
73 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 19,
p. 73-82,
発行日 2013-03-21
|
旧ID |
34704 |