ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 19巻

数学の学習に困難を示す中学生への認知カウンセリング : 計算問題に関する援助を通して

https://doi.org/10.15027/34699
https://doi.org/10.15027/34699
0b2c9edb-a4a7-40ee-9a6c-2ff419bca5b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_19_29.pdf HiroshimaJSchEduc_19_29.pdf (328.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 数学の学習に困難を示す中学生への認知カウンセリング : 計算問題に関する援助を通して
言語 ja
タイトル
タイトル A cognitive counseling for a junior high school student with weakness in mathematics : An instruction in the numerical calculation.
言語 en
作成者 田中, 紗枝子

× 田中, 紗枝子

ja 田中, 紗枝子

en Tanaka, Saeko

Search repository
池田, 丈世

× 池田, 丈世

ja 池田, 丈世

en Ikeda, Tomoyo

Search repository
岡, 直樹

× 岡, 直樹

ja 岡, 直樹

en Oka, Naoki

Search repository
宮谷, 真人

× 宮谷, 真人

ja 宮谷, 真人

en Miyatani, Makoto

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper is a case report of cognitive counseling for a junior high school student. Authors instructed a second year female student who had a difficulty in the calculation of positive and negative number and the linear equation. We first instructed the way of calculating, and second we taught how to deal with letters which represent constants in the equation. In addition, the instruction of writing intermediate expressions to reach the lesson induction was conducted. By these instructions, her performances of calculation have improved, and she has been able to use intermediate expression effectively. Moreover, a way of dealing with mathematics became more positive. There were some fields, however, where her understanding has not reached sufficient level by our treatment. It is necessary to improve the method of intervention, - for example, starting with the instruction in the procedure of calculation, depending on the level of understanding of a client.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34699
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 19, p. 29-36, 発行日 2013-03-21
旧ID 34699
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:17:58.965248
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3