ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 19巻

計算に苦手意識のある児童に対する認知カウンセリング : 教科書を活かし,覚えた九九を“使う"ことを契機として

https://doi.org/10.15027/34698
https://doi.org/10.15027/34698
e76d7ace-4e56-4863-b509-45af7a7b74ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_19_21.pdf HiroshimaJSchEduc_19_21.pdf (290.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 計算に苦手意識のある児童に対する認知カウンセリング : 教科書を活かし,覚えた九九を“使う"ことを契機として
言語 ja
タイトル
タイトル A cognitive counseling for a child is weak in calculation by using textbooks and memorized multiplication
言語 en
作成者 中村, 涼

× 中村, 涼

ja 中村, 涼

en Nakamura, Ryo

Search repository
岡, 直樹

× 岡, 直樹

ja 岡, 直樹

en Oka, Naoki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper is a case report for a child who is weak in calculation by cognitive counseling. The first author instructed an elementary school 6th grader in calculation. The boy had roughly memorized multiplication table, but he had been tired of learning it at the special support class in his school. And he could not divide. First, the counselor checked his understanding the meaning of multiplication. Next, he learned story problems of multiplication and he tried to learn division. To improve his ability at multiplication and his motivation, the counselor adopted a game with multiplication, too. During instruction, textbooks for arithmetic were used. The result of these instructions, he improved his motivation and he was able to divide. The present case report suggest a validity to use textbooks for cognitive counseling.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34698
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 21
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 19, p. 21-28, 発行日 2013-03-21
旧ID 34698
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:17:48.588614
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3