WEKO3
アイテム
計算に苦手意識のある児童に対する認知カウンセリング : 教科書を活かし,覚えた九九を“使う"ことを契機として
https://doi.org/10.15027/34698
https://doi.org/10.15027/34698e76d7ace-4e56-4863-b509-45af7a7b74ab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 計算に苦手意識のある児童に対する認知カウンセリング : 教科書を活かし,覚えた九九を“使う"ことを契機として | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A cognitive counseling for a child is weak in calculation by using textbooks and memorized multiplication | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
中村, 涼
× 中村, 涼
× 岡, 直樹
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This paper is a case report for a child who is weak in calculation by cognitive counseling. The first author instructed an elementary school 6th grader in calculation. The boy had roughly memorized multiplication table, but he had been tired of learning it at the special support class in his school. And he could not divide. First, the counselor checked his understanding the meaning of multiplication. Next, he learned story problems of multiplication and he tried to learn division. To improve his ability at multiplication and his motivation, the counselor adopted a game with multiplication, too. During instruction, textbooks for arithmetic were used. The result of these instructions, he improved his motivation and he was able to divide. The present case report suggest a validity to use textbooks for cognitive counseling. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/34698 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 21 | |||||||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 19, p. 21-28, 発行日 2013-03-21 |
|||||||||||||
旧ID | 34698 |