Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
教師の生徒指導に関する力量形成への示唆 : 香港の教育局・大学・学校現場視察から |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
An Indication to Teachers' Professional Development in School Guidance From inspection in Hong Kong |
|
言語 |
en |
作成者 |
中村, 孝
山崎, 茜
長江, 綾子
枝廣, 和憲
山田, 洋平
栗原, 慎二
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this paper is to report the findings of school inspections that focused on Tachers' Professional Development in School Counseling and Guidance in Hong Kong. We visited Education Bureau, 2 universities, and 3 schools and found that there is a well-organized relationships between Education bureau, universities, NGO, and schools. In addition, we learnt 1) the importance of systematic organized goal setting 2) possibility of collaboration between Education Bureau and University and 3) support system and methods for teachers. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/32602 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
171 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 18,
p. 171-177,
発行日 2012-03-20
|
旧ID |
32602 |