ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 18巻

『鏡の国のアリス』を用いた英語教材の開発

https://doi.org/10.15027/32594
https://doi.org/10.15027/32594
cf74303d-7b75-4e51-a2b6-f077227d6c70
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_18_99.pdf HiroshimaJSchEduc_18_99.pdf (800.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 『鏡の国のアリス』を用いた英語教材の開発
言語 ja
タイトル
タイトル Lewis Carroll's Through the Looking-Glass as a Teaching Material for Senior High School Students
言語 en
作成者 小野, 章

× 小野, 章

ja 小野, 章

en Ono, Akira

Search repository
石原, 知英

× 石原, 知英

ja 石原, 知英

en Ishihara, Tomohide

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper aims to develop a teaching material, using Carroll's Through the Looking-Glass, and What Alice Found There (TLG) as its source. Chapter 6 of the book comically shows us what Humpty Dumpty thinks of words. Humpty Dumpty says to Alice, 'When I use a word... it means just what I choose it to mean- neither more nor less.' In short, Humpty Dumpty 'is to be master.' This relationship between Humpty Dumpty and words is in stark contrast to that between people and language hypothetically pointed out by two linguists, Sapir and Wharf. The Sapir-Whorf Hypothesis, according to which language controls our thought, is dealt with in a senior high school English textbook. We claim that the lesson on the hypothesis can be effectively taught with a passage from Chapter 6 of TLG. To help students read TLG in the original, 12 comprehension questions are also suggested in this paper. In addition to TLG, a passage by Yasunari Kawabata might enhance students' understanding of the Sapir-Whorf Hypothesis as well. The passages from TLG and Kawabata would contribute to 'deepening [students'] understanding of language and culture' - one of the three objectives of learning foreign languages articulated in The Course of Study.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/32594
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 99
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 18, p. 99-104, 発行日 2012-03-20
旧ID 32594
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:16:00.669941
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3