ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 17巻

原子爆弾に対するイメージの検討

https://doi.org/10.15027/31298
https://doi.org/10.15027/31298
adf74bdd-cc10-4fe1-a33b-4d6308cde390
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_17_175.pdf HiroshimaJSchEduc_17_175.pdf (791.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 原子爆弾に対するイメージの検討
言語 ja
タイトル
タイトル The examination of the image against atomic bomb
言語 en
作成者 野中, 陽一朗

× 野中, 陽一朗

ja 野中, 陽一朗

en Nonaka, Youichirou

Search repository
明賀, 裕紀

× 明賀, 裕紀

ja 明賀, 裕紀

en Myouga, Hiroki

Search repository
森, 俊郎

× 森, 俊郎

ja 森, 俊郎

en Mori, Toshirou

Search repository
石井, 眞治

× 石井, 眞治

ja 石井, 眞治

en Ishii, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to examine the dimensional structure which forms image of atomic bomb. We clarified how prosocial behaviors effect the image against atomic bomb. Participants (N=71; university students) were completed two questionnaires: developed scale on the image of atomic bomb and prosocial behavior scale. The findings were as following. The dimensional structure of the image against atomic bomb consists of four aspects, "potency", "feeling", "harm", and "cruel". In addition, we examined effects of the prosocial behaviors to form image of atomic bomb. We clarified how the prosocial behaviors effect forming each image against atomic bomb. We found that statistical significance between students with high level of prosocial behavior and students with low levels of prosocial behavior in terms of potency and feeling. There were no statistical significance between two groups in terms of harm and cruel. On the basis of the results of this study, we discussed the problems of the future of the peace education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31298
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 175
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 17, p. 175-181, 発行日 2011-03-20
旧ID 31298
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:14:07.686986
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3