ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 17巻

探究活動を取り入れた新入生の学習オリエンテーション

https://doi.org/10.15027/31288
https://doi.org/10.15027/31288
a665a19a-5ff8-4368-a316-948676ef75d1
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_17_91.pdf HiroshimaJSchEduc_17_91.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 探究活動を取り入れた新入生の学習オリエンテーション
言語 ja
タイトル
タイトル A learning orientation for first-year students adopting research activities
言語 en
作成者 梅田, 貴士

× 梅田, 貴士

ja 梅田, 貴士

en Umeda, Takashi

Search repository
古賀, 信吉

× 古賀, 信吉

ja 古賀, 信吉

en Koga, Nobuyoshi

Search repository
竹下, 俊治

× 竹下, 俊治

ja 竹下, 俊治

en Takeshita, Shunji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 An inquiry-based learning program was designed and applied practically to an introductory seminar for the first-year students in our pre-service science teacher training course. From the scheduled filed observations at Asa-zoo, students found several topics for their laboratory inquiries. Through information collection and discussions, seven research subjects were determined by students themselves. The respective subjects were researched by small groups less than 6 members, where variety of inquiry processes were turned out depending on the subjects. The results of the inquiries were presented in class, followed by discussions. The individual students were requested to submit a report on the laboratory inquiry as the final task of the learning program. In the present paper, the practice of the learning program is reported and evaluated from the viewpoints of orientation for the first-year students and pre-service science teacher training.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31288
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 17, p. 91-100, 発行日 2011-03-20
旧ID 31288
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:12:48.186911
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3