ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 17巻

日本と中国の中学校英語教科書にみられる非テキスト情報の類型と機能に関する比較研究

https://doi.org/10.15027/31283
https://doi.org/10.15027/31283
32f29d12-ae6c-4f78-96f4-755b5efa5488
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_17_39.pdf HiroshimaJSchEduc_17_39.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本と中国の中学校英語教科書にみられる非テキスト情報の類型と機能に関する比較研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Comparative Study of the Types of Non-text Information and their Functions of Junior High School English Textbooks in Japan and China
言語 en
作成者 深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
瀧, 由紀子

× 瀧, 由紀子

ja 瀧, 由紀子

en Taki, Yukiko

Search repository
梅本, 咲恵

× 梅本, 咲恵

ja 梅本, 咲恵

en Umemoto, Saaya

Search repository
中嶋, 多美子

× 中嶋, 多美子

ja 中嶋, 多美子

en Nakashima, Tamiko

Search repository
毛, 君

× 毛, 君

ja 毛, 君

en Mao, Jun

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this report is to compare and analyze how effectively visual aids in junior high school English textbooks of Japan and China are functioning in helping students comprehend the reading texts, and to ascertain the influence of the background principles in syllabus design which is the main cause of the differences between the textbooks of these two countries. For these purposes, three kinds of textbooks from Japan and one from China, both with similar total market share in their respective home countries, were selected and examined, focusing on the utility and regularity of illustrations that appear, as well as the number of tokens and the typography size. Close scrutiny of the textbooks shows an overall similarity in the use of illustrations. However, there were striking differences among the Japanese and Chinese textbooks in terms of not only their resultant numerals but also what is seemingly hoped for for the students to achieve at the end of the three-year learning.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31283
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 17, p. 39-48, 発行日 2011-03-20
旧ID 31283
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:12:06.359801
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3