ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 17巻

カウンセリング技法を活用した協同学習の効果検討 : 導入期における成果と課題

https://doi.org/10.15027/31280
https://doi.org/10.15027/31280
dbce6d86-3804-4680-a47e-8e90a9228318
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_17_9.pdf HiroshimaJSchEduc_17_9.pdf (795.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル カウンセリング技法を活用した協同学習の効果検討 : 導入期における成果と課題
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Counseling Based Corporative Learning : Results and Issues in the Introductory Period of Corporative Learning
言語 en
作成者 栗原, 慎二

× 栗原, 慎二

ja 栗原, 慎二

en Kurihara, Shinji

Search repository
牧野, 誉

× 牧野, 誉

ja 牧野, 誉

en Makino, Takashi

Search repository
エリクソン, ユキコ

× エリクソン, ユキコ

ja エリクソン, ユキコ

en Bridget, Ericson Yukiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study shows issue of guidance of introducing cooperative learning. Before, during and after practicing eight-weeks counseling based cooperative learning model, 25 items questionnaire are administered 287 pupils who commute junior high school in Hiroshima-city. We find 4 factors - "cooperative skills", "learning efficacy", "pleasure of lessons" and "learning forwardness" - by factor analysis.Then we divide this data into low-scores, middle scores and high scores, and do Analysis of Variance. As a result, we find mutual interaction in all 4 factors, and we find effect of counseling based cooperative leaning model in low scores group.This study demonstrates how important improving guidance of communication and regulating of exercise level while introducing cooperative learning.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31280
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 17, p. 9-17, 発行日 2011-03-20
旧ID 31280
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:11:41.361979
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3