ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 16巻

ティーチング・アシスタント制度を活用した「大学教師」教育の可能性

https://doi.org/10.15027/29472
https://doi.org/10.15027/29472
5def51b5-779c-40ac-9fa3-c2bee7642ad8
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_16_127.pdf HiroshimaJSchEduc_16_127.pdf (515.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ティーチング・アシスタント制度を活用した「大学教師」教育の可能性
言語 ja
タイトル
タイトル Preparing Future Faculty Program in Japan Establishing a New System of Training Teaching Assistants
言語 en
作成者 上野, 哲

× 上野, 哲

ja 上野, 哲

en Ueno, Tetsu

Search repository
丸山, 恭司

× 丸山, 恭司

ja 丸山, 恭司

en Maruyama, Yasushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to consider problems a Teaching Assistant System has in Japan and suggest an attempt to overtake them. In the last two decade, employment opportunities for university teachers are likely to decrease due to the falling birthrate and the budget cut to higher education etc. in Japan. Consequently, most of the newly conferred Ph.D. graduates will face a huge challenge in finding jobs in research universities. This reality makes it all the more important that universities pay greater attention to the development of graduate students as effective teaching assistants today to be excellent university teachers in the future. In the first half, through comparing Japan and the U.S. we have considered features a T. A. System has in Japan. From the considering we have showed a T. A. System in Japan has four problems. That is 1) the work with T. A. prevents graduate students from researching,2) while they have opportunities to develop a teaching ability as T. A., it doesn't come true,3) they can't receive an enough salary for financial support,4) they are not appreciated socially. Next, to overtake their problems and seek an improvement strategy we have analyzed our attempt.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29472
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 127
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 16, p. 127-136, 発行日 2010-03-20
旧ID 29472
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:10:53.071483
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3