ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 15巻

模擬授業を複数回実施することの効果に関する事例的研究 : ソフトバレーボールを教材として

https://doi.org/10.15027/27206
https://doi.org/10.15027/27206
8fd160da-9840-4e93-98bd-8a1a28075962
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_15_39.pdf HiroshimaJSchEduc_15_39.pdf (862.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 模擬授業を複数回実施することの効果に関する事例的研究 : ソフトバレーボールを教材として
言語 ja
タイトル
タイトル A Case Study on the Effect of the Consecutive Trial Teachings : Use of Soft Volley Ball as Teaching Contents
言語 en
作成者 村井, 潤

× 村井, 潤

ja 村井, 潤

en Murai, Jun

Search repository
松田, 泰定

× 松田, 泰定

ja 松田, 泰定

en Matsuda, Yasusada

Search repository
木原, 成一郎

× 木原, 成一郎

ja 木原, 成一郎

en Kihara, Seiichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
主題
主題Scheme NDC
主題 780
内容記述
内容記述 This study aims to consider following two points through the trial teachings in "Teaching Contents of Elementary Physical Education" in Hiroshima University of Elementary School Teacher Education Program. One is to consider effect of planning and practicing consecutive trial teachings. The other is to consider students' understanding of motor skills and teaching technique through the consecutive trial teachings. The results are summarized as follows. 1. Students realized that their practicing were improving. 2. Consecutive trial teachings gave students consciousness to relate first trial teaching to second trial teaching. In addition, they gave students effect to reflect on their trial teachings. 3. Students' consciousness of problems to be solved at first trial teaching is different from that at second trial teaching because of teaching contents and teaching skills.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27206
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 15, p. 39-48, 発行日 2009-03-20
旧ID 27206
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:08:56.175149
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3