ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 14巻

テディベアプロジェクトによる国際理解教育に関する一考察

https://doi.org/10.15027/27059
https://doi.org/10.15027/27059
085accc0-045e-4322-9bc4-b46a2895cc86
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_14_139.pdf HiroshimaJSchEduc_14_139.pdf (436.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル テディベアプロジェクトによる国際理解教育に関する一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Education for International Understanding through "Teddy Bear Project"
言語 en
作成者 朝倉, 淳

× 朝倉, 淳

ja 朝倉, 淳

en Asakura, Atsushi

Search repository
林, 万青也

× 林, 万青也

ja 林, 万青也

en Hayashi, Masaya

Search repository
小原, 友行

× 小原, 友行

ja 小原, 友行

en Kobara, Tomoyuki

Search repository
深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
神山, 貴弥

× 神山, 貴弥

ja 神山, 貴弥

en Kohyama, Takaya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper addresses the issue of the education for international understanding through a case of "Teddy. Bear Project" between Mitsujyou Elementary School in Japan and Elmhurst Elementary School in North Carolina in U.S.A. Children of each partner school exchanged a "Teddy Bear" and they wrote a diary from the bear's viewpoints. Our results based on children's descriptions in their dairies suggest that this project can promote education for international understanding, especially understanding of their own culture, understanding of their identities and their self esteem. The "Teddy Bear Project" was found to be very successful in to enhancing understanding and acceptance of diverse cultures.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27059
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 139
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 14, p. 139-145, 発行日 2008-03-20
旧ID 27059
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:08:15.813474
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3