Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
テディベアプロジェクトによる国際理解教育に関する一考察 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study on the Education for International Understanding through "Teddy Bear Project" |
|
言語 |
en |
作成者 |
朝倉, 淳
林, 万青也
小原, 友行
深澤, 清治
神山, 貴弥
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This paper addresses the issue of the education for international understanding through a case of "Teddy. Bear Project" between Mitsujyou Elementary School in Japan and Elmhurst Elementary School in North Carolina in U.S.A. Children of each partner school exchanged a "Teddy Bear" and they wrote a diary from the bear's viewpoints. Our results based on children's descriptions in their dairies suggest that this project can promote education for international understanding, especially understanding of their own culture, understanding of their identities and their self esteem. The "Teddy Bear Project" was found to be very successful in to enhancing understanding and acceptance of diverse cultures. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/27059 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-111X |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10491493 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
139 |
書誌情報 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
巻 14,
p. 139-145,
発行日 2008-03-20
|
旧ID |
27059 |