WEKO3
アイテム
よい美術教育を創る7つの指針
https://doi.org/10.15027/27046
https://doi.org/10.15027/27046f4705401-2e3c-4f8f-9393-1a5dec9a1dfd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | よい美術教育を創る7つの指針 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Seven Guiding Principles in Designing Good Art Education | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
若元, 澄男
× 若元, 澄男
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Creating 'good classes' is an eternal and constant challenge for teachers as long as they stay in the teaching profession. This is no exception in art education. Howeer, we may hardly be able to say that children are constantly given good classes. We can say that this is probably due to a lack of understanding of fundmental principles in desiging classes, such as a lack of understanding of art or misunderstanding of art education. The aim of this article is to suggest seven required conditions as guidng principles in creasing good classroom teaching based upon the present author's experiences or the analyses of the practices by his colleague teachers. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/27046 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 163 | |||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 11, p. 163-172, 発行日 2005-03-20 |
|||||||||
旧ID | 27046 |