ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 11巻

子どもへの言葉かけに関する研究 : 「ほめ」と「叱り」に着目して

https://doi.org/10.15027/27042
https://doi.org/10.15027/27042
05894e29-3fbd-4a84-a4aa-094d51628755
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_11_37.pdf HiroshimaJSchEduc_11_37.pdf (535.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 子どもへの言葉かけに関する研究 : 「ほめ」と「叱り」に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Verbal Communication to Children with Special Reference to "Praises" and "Reproofs"
言語 en
作成者 永田, 良太

× 永田, 良太

ja 永田, 良太

en Nagata, Ryota

Search repository
三崎, 千尋

× 三崎, 千尋

ja 三崎, 千尋

en Misaki, Chihiro

Search repository
森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this paper, we analyzed "praises" and "reproofs" which we receive in our childhood from the two points of view; one is linguistic aspects and the other is psychological aspects such as self-esteem. Firstly, we pointed out that there were several types of expressions which are used to perform these acts. And each type of expressions had a different effect on the feelings of the receiver. With regard to the contents of those expressions, we found out that parents and teachers have different roles in each act. While parents teach children social rules referring to children's personalities, teachers teach students social rules referring to their significance in the groups. Secondly, we also pointed out that the feelings against "praises" and "reproofs" are different according to the receivers' self-esteem. Since "praises" and "reproofs" given by parents and teachers have powerful effects on children, we must be careful when we perform these acts. Especially, as this paper pointed out, the linguistic aspects and the children's self-esteem emotions should be considered when these acts are performed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27042
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 37
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 11, p. 37-44, 発行日 2005-03-20
旧ID 27042
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:03:01.075355
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3