ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 10巻

Interlanguage Pragmatics : Syntactic and Lexical Downgrading in Request Realization by Japanese EFL Learners

https://doi.org/10.15027/27260
https://doi.org/10.15027/27260
853314f0-8152-4601-a227-192f39819c8a
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_10_237.pdf HiroshimaJSchEduc_10_237.pdf (669.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Interlanguage Pragmatics : Syntactic and Lexical Downgrading in Request Realization by Japanese EFL Learners
言語 en
作成者 Fordyce, Kenneth

× Fordyce, Kenneth

en Fordyce, Kenneth

Search repository
Fukazawa, Seiji

× Fukazawa, Seiji

en Fukazawa, Seiji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study examines the use of syntactic and lexical downgraders by Japanese EFL learners in order to mitigate requests in high imposition situations to listeners of higher status. The relationships between learners' use of syntactic and lexical downgraders, and their grammatical competence and time spent in an English-speaking environment, were analyzed. Their request realizations were also compared with those of Native Speakers. In general the learners demonstrated the ability to use appropriate syntactical downgrading but an inability to use appropriate lexical downgrading. Reasons for this are discussed along with suggestions as to how instruction could have a more positive effect on the acquisition of forms of mitigation.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27260
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 237
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 10, p. 237-246, 発行日 2004-03-20
旧ID 27260
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:02:44.999894
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3