ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 8巻

大学生の自己教育力とレジリエンスの関係

https://doi.org/10.15027/27033
https://doi.org/10.15027/27033
02a20b4b-0881-46d4-8d85-c5c1e82fd9e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_8_179.pdf HiroshimaJSchEduc_8_179.pdf (636.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学生の自己教育力とレジリエンスの関係
言語 ja
タイトル
タイトル Relationships between Students' Self-Educational Ability and Resilience
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
清水, 益治

× 清水, 益治

ja 清水, 益治

en Shimizu, Masuharu

Search repository
石田, 潤

× 石田, 潤

ja 石田, 潤

en Ishida, Megumu

Search repository
冨永, 美穂子

× 冨永, 美穂子

ja 冨永, 美穂子

en Tominaga, Mihoko

Search repository
Hiew, Chok C.

× Hiew, Chok C.

ja Hiew, Chok C.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 self-educational ability
主題
主題Scheme Other
主題 resilience
主題
主題Scheme Other
主題 educational policy
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study investigated the relationships of students' self-educational ability with resilience. A total of 789 students completed two kinds of questionnaires which measure their self-educational ability in their college age and their resilience. The major findings were as follows: (1) It was found that the resilience consists of the following four factors; Factor 1 (I AM), i.e., knowing who I am and acquiring positive self-concept, Factor 2 (I HAVE), i.e., having rich social support, Factor 3 (I CAN), i.e., problem-solving ability, and Factor 4 (I WILL [or I DO]), i.e., being optimistic about the future and having high self-regulational ability. (2) The students who had high resilience scores showed high self-educational abilities than those who had low resilience scores. These results were discussed in relation to the conditions to foster students' self-educational ability and the hot debate on recent national curriculum reform.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27033
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 179
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 8, p. 179-187, 発行日 2002-03-20
旧ID 27033
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:00:10.957941
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3