ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 8巻

Communicative outputを支える教科書inputの役割に関する研究

https://doi.org/10.15027/27252
https://doi.org/10.15027/27252
ccb07d7c-028d-4194-b241-afba3f59df03
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_8_163.pdf HiroshimaJSchEduc_8_163.pdf (557.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Communicative outputを支える教科書inputの役割に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Textbook Input to Facilitate Communicative Output-with Reference to Wh-questions
言語 en
作成者 深沢, 清治

× 深沢, 清治

ja 深沢, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
中村, 理恵

× 中村, 理恵

ja 中村, 理恵

en Nakamura, Rie

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this article is to make a proposal for designing tasks to fill the gap between structural practice and communicative tasks. The recent communicative trends in English language education encourage both teachers and learners to engage in meaningful or communicative output activities soon after the structural practice stage, expecting the learners to attain the communicative stage on their own. However, the EFL classroom usually does not provide the learners with real communicative needs to try a variety of expressions. Also, EFL learners are at disadvantage because they cannot directly observe sufficient adequate positive evidence which might serve as models in performing the task. For the kind of noticing that Schmidt (1993) described to take place, the learner must have an observable model. Based upon a survey of junior high school English textbooks, this study points out that junior high school English textbooks in Japan do not include ample adequate post-structural or pre-communicative exercises which smoothly relate the structural stage to the communicative stage and this might be a cause for failure to communicate fluently in autonomous output activities. Finally, some post-structural output activities are suggested to facilitate communicative output.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27252
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 163
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 8, p. 163-171, 発行日 2002-03-20
旧ID 27252
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:00:02.953084
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3