ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 3巻

英語授業におけるコミュニケーション・パタンの研究

https://doi.org/10.15027/27617
https://doi.org/10.15027/27617
0dbac826-7c29-4fb5-9bf4-b9deb1f46907
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_3_43.pdf HiroshimaJSchEduc_3_43.pdf (648.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 英語授業におけるコミュニケーション・パタンの研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Communication Patterns in the English Language Classroom
言語 en
作成者 深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
小西, 英子

× 小西, 英子

ja 小西, 英子

en Konishi, Hideko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 A recent trend of Communicative Language Teaching has brought a paradigm shift in English language education in Japan, and more and more efforts have been paid to promote communication in second language classrooms. However, against English teachers' expectations, carefully contrived communicative tasks often do not achieve expected outcomes due to a unique communication structure in the language classroom. Prior to the introduction of language-based or meaning-based tasks, we need to have a clear understanding of the factors which enhance or hinder an active participation in the classroom. The purpose of this paper is 1) to examine the social and cultural structure underlying the, actions and perceptions of both teachers and students in the classroom contexts and 2) to analyze a classroom discourse in an English lesson at a junior high school in terms of IRF patterns in teacher-student interactions. Consequently, a common feature of highly-ritualized teacher-controlled communication patterns has been observed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部附属教育実践研究指導センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27617
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 43
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 3, p. 43-50, 発行日 1997-03-20
旧ID 27617
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:56:41.700007
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3