WEKO3
アイテム
英語授業におけるコミュニケーション・パタンの研究
https://doi.org/10.15027/27617
https://doi.org/10.15027/276170dbac826-7c29-4fb5-9bf4-b9deb1f46907
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 英語授業におけるコミュニケーション・パタンの研究 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Study of Communication Patterns in the English Language Classroom | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
深澤, 清治
× 深澤, 清治
× 小西, 英子
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | A recent trend of Communicative Language Teaching has brought a paradigm shift in English language education in Japan, and more and more efforts have been paid to promote communication in second language classrooms. However, against English teachers' expectations, carefully contrived communicative tasks often do not achieve expected outcomes due to a unique communication structure in the language classroom. Prior to the introduction of language-based or meaning-based tasks, we need to have a clear understanding of the factors which enhance or hinder an active participation in the classroom. The purpose of this paper is 1) to examine the social and cultural structure underlying the, actions and perceptions of both teachers and students in the classroom contexts and 2) to analyze a classroom discourse in an English lesson at a junior high school in terms of IRF patterns in teacher-student interactions. Consequently, a common feature of highly-ritualized teacher-controlled communication patterns has been observed. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学学校教育学部附属教育実践研究指導センター | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/27617 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 43 | |||||||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 3, p. 43-50, 発行日 1997-03-20 |
|||||||||||||
旧ID | 27617 |