ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 2巻

高校英語教科書オーラル・コミュニケーションBの分析

https://doi.org/10.15027/27616
https://doi.org/10.15027/27616
43b51fba-c9bd-485b-a0d9-41ca60933c62
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_2_69.pdf HiroshimaJSchEduc_2_69.pdf (540.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高校英語教科書オーラル・コミュニケーションBの分析
言語 ja
タイトル
タイトル An Analysis of Senior High School English Textbook Oral-Communication B : How Communicative Are Oral Communication Textbooks?
言語 en
作成者 深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
上西, 幸治

× 上西, 幸治

ja 上西, 幸治

en Uenishi, Koji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of the present article is to analyze the communicativeness of English Oral Communication B textbooks currently used in senior high schools in Japan. As part of the present Course of Study, the Ministry of Education introduced a new kind of course, Oral Communication A, B, and C and the actual instructions began in the classroom in 1994. In line with the recent communicative trend, there has been a growing expectation of dramatic changes in the teaching of oral English. There has been a great deal of discussion on the effective techniques for using textbooks and supplementary materials; however, relatively less attention has been focused on Oral Communication textbooks. They have been used without much critical analysis. Very little research has been carried out to day on how communicative those textbooks actually are. The present analyzed the dyad or sometimes triad interactions found in the Oral Communication B textbook and classified them into three categories: formulaic, information-exchange, and pragmatic. Based on the findings, some suggestions are made concerning possible improvements in the design and use of senior high school textbooks.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部附属教育実践研究指導センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27616
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 69
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 2, p. 69-75, 発行日 1996-03-20
旧ID 27616
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:56:17.016770
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3