WEKO3
アイテム
A Study of Simplification Strategies at the Discourse Level by Native and Non-Native Speakers of English : Their Use of Discourse Markers.
https://doi.org/10.15027/27615
https://doi.org/10.15027/276150f1730ea-64a9-4030-8e2b-0a26d1cd20c4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | A Study of Simplification Strategies at the Discourse Level by Native and Non-Native Speakers of English : Their Use of Discourse Markers. | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
Fukazawa, Seiji
× Fukazawa, Seiji
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 370 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | In his previous article, the present writer analyzed the use of discourse markers when a native speaker of English paraphrased a passage in English and pointed out the need to carry out research into simplification efforts at the discourse level. The present study used larger sample passages to compare the original and simplified versions than in the previous study in order to arrive at a clearer picture of a native speaker's simplification strategies. Furthermore, it analyzed a non—native English teacher's speech in the classroom and also examined the strategies used at the discourse level for making input comprehensible. | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島大学学校教育学部附属教育実践研究指導センター | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15027/27615 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||
開始ページ | ||||||||
開始ページ | 65 | |||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 1, p. 65-73, 発行日 1995-03-20 |
|||||||
旧ID | 27615 |