ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 51号

「広島大学と広大附属福山の生徒がともに未来の医療を創るプロジェクト」の実施とその教育効果に関する研究

https://doi.org/10.15027/55002
https://doi.org/10.15027/55002
c5e62bcb-4464-4913-95c0-dee63f53efcf
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_51_108.pdf AnnEducRes_51_108.pdf (560.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-03-19
タイトル
タイトル 「広島大学と広大附属福山の生徒がともに未来の医療を創るプロジェクト」の実施とその教育効果に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル Research on the Implementation and Educational Effectiveness of the "Hiroshima University and Hiroshima University High School, Fukuyama Students to Create Future Medical Care Projects"
言語 en
作成者 下前, 弘司

× 下前, 弘司

ja 下前, 弘司

en Shimomae, Kouji

Search repository
杉山, 大介

× 杉山, 大介

ja 杉山, 大介

en Sugiyama, Daisuke

Search repository
繁本, 憲文

× 繁本, 憲文

ja 繁本, 憲文

en Shigemoto, Norifumi

Search repository
江口, 修司

× 江口, 修司

ja 江口, 修司

en Eguchi, Shuji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The "Hiroshima University and Hiroshima University High School, Fukuyama Students to Create Future Medical Care Projects" is a collaborative project with the Translational Research Center (TRC) of Hiroshima University. The collaboration between a university and a university-affiliated school on TR looks groundbreaking even from a global perspective. This project focuses on medical equipment and asks students to create a need statement (a single sentence to summarize problem, population and outcome). Hiroshima University High School, Fukuyama has been involved in the WWL (World Wide Learning) Consortium Construction Support Project (a research and development project for the construction of an individualized and optimal learning environment) supported by Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT), under the management of Hiroshima University. The theme of this project is "The construction of an individualized and optimal learning environment centered on a problem inquiry learning program that fosters a consciousness of being involved party." Creating a need statement is an experience for students to develop a consciousness of being involved party, in which they formulate questions and set issues while assuming someone's distress or difficulty and imagining a situation in which it can be resolved. This project suggested that students can develop a consciousness of being involved party by discovering issues through empathy, and that they can deepen their understanding of their own connection to society and deepen their self-reflection by considering solutions based on concrete and realistic assumptions of distress and difficulty.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語 ja
言語
言語 jpn
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55002
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 108
書誌情報 ja : 学部・附属学校共同研究紀要
en : THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 51, p. 108-125, ページ数 18, 発行日 2024-03-31
旧ID 55002
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:51:52.890103
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3