ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 51号

主体的に学習に取り組む態度を育成する保健体育科の授業実践 : 「粘り強さ」と「自己調整」を育む球技の教材開発

https://doi.org/10.15027/55000
https://doi.org/10.15027/55000
6e68198d-b8a9-4913-890d-5ac7b861a4aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_51_88.pdf AnnEducRes_51_88.pdf (887.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-03-19
タイトル
タイトル 主体的に学習に取り組む態度を育成する保健体育科の授業実践 : 「粘り強さ」と「自己調整」を育む球技の教材開発
言語 ja
タイトル
タイトル Cultivating a proactive attitude toward learning classroom practice in health and physical education: Developing teaching materials for ball games to foster tenacity and self-regulation
言語 en
作成者 冨岡, 宏健

× 冨岡, 宏健

ja 冨岡, 宏健

en Tomioka, Hirotake

Search repository
齊藤, 一彦

× 齊藤, 一彦

ja 齊藤, 一彦

en Saito, Kazuhiko

Search repository
小木曽, 航平

× 小木曽, 航平

ja 小木曽, 航平

en Kogiso, Kouhei

Search repository
原田, 央

× 原田, 央

ja 原田, 央

en Harada, Akira

Search repository
松本, 茂

× 松本, 茂

ja 松本, 茂

en Matumoto, Shigeru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 This study examined the kinds of teaching materials and evaluation methods for promoting independent learning in health and physical education ball games in junior high schools. First, teaching materials were developed using Tchoukball. Next, to examine evaluation methods for independent learning attitude, which includes two elements of perseverance" and "self-regulation of learning, a class practice was conducted using a portfolio-type worksheet based on One Page Portfolio Assessment theory in the developed unit. Furthermore, the class practice was open to the public, and its effectiveness was analyzed based on discussion session records and students' free descriptions. The results suggest that it is possible to promote the self-regulation of learning by devising teaching materials from a methodological perspective. Moreover, using portfolio-type work sheets allowed learners and teachers to share evaluation information, implying the possibility of respecting student independent learning and fostering their proactive attitude toward learning.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55000
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 88
書誌情報 ja : 学部・附属学校共同研究紀要
en : THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 51, p. 88-97, ページ数 10, 発行日 2024-03-31
旧ID 55000
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:51:35.838727
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3