Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2024-03-19 |
タイトル |
|
|
タイトル |
気付きの質を高める生活科授業の実践的研究 : ルーブリックの作成・活用とカリキュラム・マネジメントに着目して |
|
言語 |
ja |
作成者 |
梅野, 栄治
川上, 麻衣子
竹田, 有希
間所, 泉
永田, 忠道
渡邉, 巧
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study is to clarify the curriculum management to enhance the quality of children's awareness in living environment studies. The results of the study revealed that linking living environment studies with other subjects and allowing students to choose and decide their own learning are effective in enhancing the quality of children's awareness. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構 |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/54996 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
48 |
書誌情報 |
ja : 学部・附属学校共同研究紀要
en : THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
号 51,
p. 48-57,
ページ数 10,
発行日 2024-03-31
|
旧ID |
54996 |