ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 51号

統計的探究プロセスを踏まえた教育実習生の指導力の育成

https://doi.org/10.15027/54993
https://doi.org/10.15027/54993
2e57bcab-c219-49b9-b92d-476fa8e6e2c2
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_51_15.pdf AnnEducRes_51_15.pdf (522.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-03-19
タイトル
タイトル 統計的探究プロセスを踏まえた教育実習生の指導力の育成
言語 ja
タイトル
タイトル Developing the teaching skills of student teachers based on the statistical inquiry process.
言語 en
作成者 喜田, 英昭

× 喜田, 英昭

ja 喜田, 英昭

en Kida, Hideaki

Search repository
井上, 優輝

× 井上, 優輝

ja 井上, 優輝

en Inoue, Yuki

Search repository
井上, 芳文

× 井上, 芳文

ja 井上, 芳文

en Inoue, Yoshifumi

Search repository
近藤, 裕司

× 近藤, 裕司

ja 近藤, 裕司

en Kondo, Yuji

Search repository
將基面, 裕介

× 將基面, 裕介

ja 將基面, 裕介

en Shogimen, Yusuke

Search repository
砂原, 徹

× 砂原, 徹

ja 砂原, 徹

en Sunahara, Toru

Search repository
富永, 和宏

× 富永, 和宏

ja 富永, 和宏

en Tominaga, Kazuhiro

Search repository
橋本, 三嗣

× 橋本, 三嗣

ja 橋本, 三嗣

en Hashimoto, Mitsugu

Search repository
森脇, 政泰

× 森脇, 政泰

ja 森脇, 政泰

en Moriwaki, Masayasu

Search repository
岩知道, 秀樹

× 岩知道, 秀樹

ja 岩知道, 秀樹

en Iwachido, Hideki

Search repository
上ヶ谷, 友佑

× 上ヶ谷, 友佑

ja 上ヶ谷, 友佑

en Uegatani, Yusuke

Search repository
迫田, 彩

× 迫田, 彩

ja 迫田, 彩

en Sakota, Aya

Search repository
重松, 正樹

× 重松, 正樹

ja 重松, 正樹

en Shigematsu, Masaki

Search repository
小山, 正孝

× 小山, 正孝

ja 小山, 正孝

en Koyama, Masataka

Search repository
影山, 和也

× 影山, 和也

ja 影山, 和也

en Kageyama, Kazuya

Search repository
寄与者
姓名 石川, 雅章
言語 ja
言語 ja
姓 石川
名 雅章
言語 ja
寄与者
姓名 黒木, 雄大
言語 ja
言語 ja
姓 黒木
名 雄大
言語 ja
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 In this study, we conducted a statistics workshop with the aim of proposing an effective teaching practice curriculum for improving teaching practice related to statistical content based on the statistical inquiry process. As a result, it was considered effective for student teachers to reflect on their own teaching of statistical content by asking themselves how to apply the statistical inquiry process to real-life problems and conduct analysis, and by exchanging opinions with others. Of course, knowledge and understanding of the theory of statistics are necessary, but by experiencing this kind of statistical workshop, not only knowledge, but also practical understanding of statistical content can be deepened, and the difficulties felt by student teachers may be eliminated. In this way, we believe that the statistical inquiry process can serve as a perspective for analysis of each process in the problem-solving process, as well as a viewpoint from which to look at the process as a whole, and to find the significance of "thinking with statistics" from the standpoint of each learner and teacher.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語 ja
言語
言語 jpn
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54993
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 15
書誌情報 ja : 学部・附属学校共同研究紀要
en : THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 51, p. 15-29, ページ数 15, 発行日 2024-03-31
旧ID 54993
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:50:36.808748
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3