ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 50号

保健体育科教育実習における実習生の「生徒理解」の実態に関する事例研究 : 「フォーカス・スチューデント」を対象として

https://doi.org/10.15027/53775
https://doi.org/10.15027/53775
b8624af6-a9dd-4550-9e25-38c58d44ced7
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_50_110.pdf AnnEducRes_50_110.pdf (912.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-04-18
タイトル
タイトル 保健体育科教育実習における実習生の「生徒理解」の実態に関する事例研究 : 「フォーカス・スチューデント」を対象として
言語 ja
タイトル
タイトル A Case Study on the Actual Situation of Teacher Student’s "Student Understanding" in Health and Physical Education Teaching Practice: For "Focus Student"
言語 en
作成者 阿部, 直紀

× 阿部, 直紀

ja 阿部, 直紀

en Abe, Naonori

Search repository
岩田, 昌太郎

× 岩田, 昌太郎

ja 岩田, 昌太郎

en Iwata, Shotaro

Search repository
柳岡, 拓磨

× 柳岡, 拓磨

ja 柳岡, 拓磨

en Yanaoka, Takuma

Search repository
冨岡, 宏健

× 冨岡, 宏健

ja 冨岡, 宏健

en Tomioka, Hirotake

Search repository
藤田, 歩

× 藤田, 歩

ja 藤田, 歩

en Fujita, Ayumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to clarify how trainees perceived “student understanding" based learning, in teaching practices within the health and physical education department. A case study was conducted to examine the actual situation of reflection in trainees, who were selected as focus students. Addressing the quality of social relationships, the results showed the need for improved quality relationships between students and teaching materials, from the perspective of "student understanding" through t he teacher student relationship. In addition, the results showed that a teachers’ responsible behavior was perceived as "student understanding," that originated from a receptive attitude. Furthermore, from the viewpoint of self understanding, the results showed that emotional experience as readiness is a factor. The aforementioned information can help infer that, learning through “student understanding" has influenced the emotional aspects of becoming a teacher.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語 ja
言語
言語 jpn
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53775
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 110
書誌情報 ja : 学部・附属学校共同研究紀要
en : THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 50, p. 110-127, ページ数 18, 発行日 2023-03-31
旧ID 53775
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:50:17.235591
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3