Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-04-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
論理的思考力を育成する国語科授業の発展 : 対象の論理と主体の論理を切り口にした理論と実践 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Development of Japanese Language Classes to Foster Logical Thinking Skills: Theory and Practice based on the Logic of the Subject and the Logic of the Subject |
|
言語 |
en |
作成者 |
羽島, 彩加
難波, 博孝
間瀬, 茂夫
溝上, 大樹
山中, 勇夫
廣口, 知世
丸田, 健太郎
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study is to connect theory and practice to develop logical thinking skills within a 2 year research period. This year, we will return to the starting point of what logic is and reconsider the logical thinking ability to be put on in the class of the Japanese language department at the elementary school stage which aims at this research. Based on this, classes shall be created and verified. In doing so, we will consider classes that foster logical thinking skills in the low, middle, and advanced grades. |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構 |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/53766 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
11 |
書誌情報 |
ja : 学部・附属学校共同研究紀要
en : THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
号 50,
p. 11-29,
ページ数 19,
発行日 2023-03-31
|
旧ID |
53766 |