ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 49号

小学校・中学校知的障害特別支援学級における自分や他者を大切にする資質・能力を育む授業プログラムの開発

https://doi.org/10.15027/52101
https://doi.org/10.15027/52101
dfdecb02-296b-4559-8ad4-38cf36e3e0f2
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_49_64.pdf AnnEducRes_49_64.pdf (974.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校・中学校知的障害特別支援学級における自分や他者を大切にする資質・能力を育む授業プログラムの開発
言語 ja
タイトル
タイトル Activities for Independent Living: An Elementary-Middle School Program to Promote Value Self and Others in Students with Intellectual Disabilities.
言語 en
作成者 横山, 由季

× 横山, 由季

ja 横山, 由季

en Yokoyama, Yuki

Search repository
井上, 美由紀

× 井上, 美由紀

ja 井上, 美由紀

en Inoue, Miyuki

Search repository
梶山, 雅司

× 梶山, 雅司

ja 梶山, 雅司

en Kajiyama, Masashi

Search repository
久下, あいり

× 久下, あいり

ja 久下, あいり

en Kuge, Airi

Search repository
笹倉, 美代

× 笹倉, 美代

ja 笹倉, 美代

en Sasakura, Miyo

Search repository
高木, 由希

× 高木, 由希

ja 高木, 由希

en Takaki, Yuki

Search repository
氏間, 和仁

× 氏間, 和仁

ja 氏間, 和仁

en Ujima, Kazuhito

Search repository
森, まゆ

× 森, まゆ

ja 森, まゆ

en Mori, Mayu

Search repository
川合, 紀宗

× 川合, 紀宗

ja 川合, 紀宗

en Kawai, Norimune

Search repository
林田, 真志

× 林田, 真志

ja 林田, 真志

en Hayashida, Masashi

Search repository
新海, 晃

× 新海, 晃

ja 新海, 晃

en Shinkai, Akira

Search repository
若松, 昭彦

× 若松, 昭彦

ja 若松, 昭彦

en Wakamatsu, Akihiko

Search repository
竹林地, 毅

× 竹林地, 毅

ja 竹林地, 毅

en Chikurinji, Takeshi

Search repository
船橋, 篤彦

× 船橋, 篤彦

ja 船橋, 篤彦

en Funabashi, Atsuhiko

Search repository
村上, 理絵

× 村上, 理絵

ja 村上, 理絵

en Murakami, Rie

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to create an activity-based educational program to foster independent living for students with intellectual disabilities. For this purpose, the authors focused on the activities that value self and others among students. Data collection was conducted at an Elementary School and a Junior High School. A four-point Likert scale questionnaire and teacher observations of students were administered to measure the students’ competencies to care for themselves and others. Data analysis was conducted based on the responses to the questionnaire and the records on students’ behaviors. The results showed that students' competencies of caring for themselves and others increased throughout this study, indicating that this educational program was effective for students with intellectual disabilities.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は,初等教育カリキュラム学会第6回大会での口頭発表に加筆修正したものである。
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52101
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-9041
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551679
開始ページ
開始ページ 64
書誌情報 学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 49, p. 64-74, 発行日 2022-03-31
旧ID 52101
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:48:24.557060
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3