ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 49号

大学講義と教育実習をつなぐ新たな協力体制の研究 : 教師教育者が考える成果と課題とそれに基づく協力体制の改善策の検討

https://doi.org/10.15027/52097
https://doi.org/10.15027/52097
4d8029fc-c05c-4aa9-a61f-8e66e9c4a72f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_49_25.pdf AnnEducRes_49_25.pdf (465.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学講義と教育実習をつなぐ新たな協力体制の研究 : 教師教育者が考える成果と課題とそれに基づく協力体制の改善策の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Creating a New Collaborative System that Connects Method Courses and Teaching Practicum: Examining the Possibilities of Improving the Collaborative System based on Teacher Educators’ Reflections
言語 en
作成者 粟谷, 好子

× 粟谷, 好子

ja 粟谷, 好子

en Awatani, Yoshiko

Search repository
阿部, 哲久

× 阿部, 哲久

ja 阿部, 哲久

en Abe, Tetsuhisa

Search repository
辻本, 成貴

× 辻本, 成貴

ja 辻本, 成貴

en Tsujimoto, Sigeki

Search repository
金, 鍾成

× 金, 鍾成

ja 金, 鍾成

en Kim, Jongsung

Search repository
川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 This research aims to develop a new school-university partnership that connects method courses at a university and student teaching at two schools and then explores the possibilities for revising the partnership based on teacher educators' understanding of its achievements and challenges. Problematizing the gap between learning at university and school, we created a teacher education system in which preservice teachers designed a unit-level curriculum during method courses at a university while considering the context of student teaching and then revised and taught it, reflecting on their practices based on learning at university during student teaching. Within this new partnership, teacher educators found it useful because they could learn how the university and the schools taught preservice teachers, how the preservice teachers designed and practiced a higher-quality curriculum than before, and how preservice teachers could develop contextualized theory about teaching and learning that they could use and transfer in other settings. However, teacher educators mentioned that the challenges, such as shallow Kyouzai Kenkyuu (Kyouzai means learning material and Kenkyuu means study or research) during method courses and implicit hierarchy between university-based teacher educators and school-based teacher educators, should be overcome in the next round of collaboration between school and university.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52097
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-9041
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551679
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 49, p. 25-32, 発行日 2022-03-31
旧ID 52097
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:47:50.281895
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3