ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 48号

カリキュラムリソースの使用による授業構想・評価の差異の分析

https://doi.org/10.15027/50918
https://doi.org/10.15027/50918
24307fa7-2b72-46a2-a82d-c77658f0e496
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_48_107.pdf AnnEducRes_48_107.pdf (500.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル カリキュラムリソースの使用による授業構想・評価の差異の分析
言語 ja
タイトル
タイトル How the Use of Curriculum Resources Explains Inter-Teacher Differences in Lesson Planning
言語 en
作成者 青谷, 章弘

× 青谷, 章弘

ja 青谷, 章弘

en Aotani, Akihiro

Search repository
天野, 秀樹

× 天野, 秀樹

ja 天野, 秀樹

en Amano, Hideki

Search repository
西, 宗一郎

× 西, 宗一郎

ja 西, 宗一郎

en Nishi, Soichiro

Search repository
影山, 和也

× 影山, 和也

ja 影山, 和也

en Kageyama, Kazuya

Search repository
北䑓, 如法

× 北䑓, 如法

ja 北䑓, 如法

en Kitadai, Yukinori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 This study concerned teacher education in mathematics―specifically, curriculum resources (textbooks and other media that teachers use when planning a lesson or delivering classroom instruction). Four levels of curriculum resources (media) were identified, and the concept of “translation" was adopted to describe the process in which a medium at a higher level is replaced by a medium at a lower level. A survey was conducted among 15 trainee teachers in the 2019 academic year. The purpose of the survey was to examine inter-teacher differences in lesson planning; particularly, the media the teachers used in their translations, the order in which they used the media, and how each medium shaped the translation process. The results revealed that (1) the trainee teachers simulated the actions of the textbook authors or students and that (2) the functions of the media changed after a translation was performed. These findings imply that differences in lesson planning can be explained by differences in the type of media translated, the order in which they are used, and the way the media are used.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50918
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-9041
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551679
開始ページ
開始ページ 107
書誌情報 学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 48, p. 107-115, 発行日 2021-03-31
旧ID 50918
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:46:51.798601
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3