ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 48号

The Development of Lesson Plans to Enable Diversity and Authentic Learning using Music and Body Movement

https://doi.org/10.15027/50910
https://doi.org/10.15027/50910
a7cdc4a3-0875-4da0-bf31-62a6e9a10f47
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_48_15.pdf AnnEducRes_48_15.pdf (345.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル The Development of Lesson Plans to Enable Diversity and Authentic Learning using Music and Body Movement
言語 en
作成者 Yokoyama, Yuki

× Yokoyama, Yuki

en Yokoyama, Yuki

Search repository
Takahashi, Nozomu

× Takahashi, Nozomu

en Takahashi, Nozomu

Search repository
Nakamura, Emiko

× Nakamura, Emiko

en Nakamura, Emiko

Search repository
Chikurinji, Takeshi

× Chikurinji, Takeshi

en Chikurinji, Takeshi

Search repository
Gondo, Atsuko

× Gondo, Atsuko

en Gondo, Atsuko

Search repository
Terauchi, Daisuke

× Terauchi, Daisuke

en Terauchi, Daisuke

Search repository
Moriyasu, Naomi

× Moriyasu, Naomi

en Moriyasu, Naomi

Search repository
Nagayama, Hiroshi

× Nagayama, Hiroshi

en Nagayama, Hiroshi

Search repository
Tonoko, Kaori

× Tonoko, Kaori

en Tonoko, Kaori

Search repository
Yoshizaki, Yuki

× Yoshizaki, Yuki

en Yoshizaki, Yuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 In this study, the authors aimed to develop lessons in which diversity, collaboration , and authentic learning are ensured through children’s cooperative involvement in a special class for students with intellectual disabilities. The authors framed three practices and analyzed children’s activities and the teachers’ environment setting , including music and body movements. The authors found three key results. First, the ability to recognize the diversity of body movements and expression in different contexts was improved in the practices which caused authentic learning. Second, collaborativeness promote s and nurture s cooperation (sharing roles) when children and teachers work together to achieve collaboration (creation by synergistic effect), finally realizing authentic learning. Third, music and body movements have the power to communicate what words are often unable to-the ability to make others feel that they are wanted and valued. Music and body movements served as the medium and catalyst for deepening authentic dialog.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50910
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-9041
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551679
開始ページ
開始ページ 15
書誌情報 学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 48, p. 15-24, 発行日 2021-03-31
旧ID 50910
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:45:43.712744
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3