ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 47号

Improving Mathematics Lesson and Evaluation through Setting Inquiry Problem-Solving Activities

https://doi.org/10.15027/49743
https://doi.org/10.15027/49743
7fb4da28-93b9-48cb-8003-2c008848bfa6
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_47_1.pdf AnnEducRes_47_1.pdf (376.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Improving Mathematics Lesson and Evaluation through Setting Inquiry Problem-Solving Activities
言語 en
作成者 Inoue, Yoshifumi

× Inoue, Yoshifumi

en Inoue, Yoshifumi

Search repository
Kida, Hideaki

× Kida, Hideaki

en Kida, Hideaki

Search repository
Akieda, Sachie

× Akieda, Sachie

en Akieda, Sachie

Search repository
Inoue, Yuki

× Inoue, Yuki

en Inoue, Yuki

Search repository
Sunahara, Toru

× Sunahara, Toru

en Sunahara, Toru

Search repository
Tominaga, Kazuhiro

× Tominaga, Kazuhiro

en Tominaga, Kazuhiro

Search repository
Hashimoto, Mitsugu

× Hashimoto, Mitsugu

en Hashimoto, Mitsugu

Search repository
Fujikawa, Masaaki

× Fujikawa, Masaaki

en Fujikawa, Masaaki

Search repository
Moriwaki, Masayasu

× Moriwaki, Masayasu

en Moriwaki, Masayasu

Search repository
Kai, Akiyoshi

× Kai, Akiyoshi

en Kai, Akiyoshi

Search repository
Noda, Mami

× Noda, Mami

en Noda, Mami

Search repository
Koyama, Masataka

× Koyama, Masataka

en Koyama, Masataka

Search repository
Shimomura, Tetsu

× Shimomura, Tetsu

en Shimomura, Tetsu

Search repository
Kageyama, Kazuya

× Kageyama, Kazuya

en Kageyama, Kazuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The purpose of this research is to make a theoretical framework for improving mathematics lesson and evaluation through setting inquiry problem-solving activities effectively in junior high and senior high mathematics lessons. To achieve this, we first carried out a questionnaire survey to capture how students perceive learning mathematics and, based on the results, made a framework incorporated these activities for lesson design and evaluation of student’s learning. Then, sample lesson conducted in a junior and senior high school based on the framework was analyzed to investigate its effectiveness and get some practical suggestions.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/49743
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-9041
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551679
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 47, p. 1-11, 発行日 2020-03-31
旧ID 49743
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:44:53.355862
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3