ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 44号

プレゼンテーション能力育成を目指した指導が高校生の英語力に与える影響

https://doi.org/10.15027/40488
https://doi.org/10.15027/40488
9ea4398e-1995-4ab1-8f23-56933626f66e
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_44_269.pdf AnnEducRes_44_269.pdf (595.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル プレゼンテーション能力育成を目指した指導が高校生の英語力に与える影響
言語 ja
タイトル
タイトル Speaking Practices Designed to Improve Presentation Skills and Their Effect on High School Students’ Oral Performance
言語 en
作成者 千菊, 基司

× 千菊, 基司

ja 千菊, 基司

en Sengiku, Motoji

Search repository
松浦, 伸和

× 松浦, 伸和

ja 松浦, 伸和

en Matsuura, Nobukazu

Search repository
兼重, 昇

× 兼重, 昇

ja 兼重, 昇

en Kanesige, Noboru

Search repository
池岡, 慎

× 池岡, 慎

ja 池岡, 慎

en Ikeoka, Shin

Search repository
川野, 泰崇

× 川野, 泰崇

ja 川野, 泰崇

en Kawano, Yasutaka

Search repository
多賀, 徹哉

× 多賀, 徹哉

ja 多賀, 徹哉

en Taga, Tetsuya

Search repository
田中, 秀太郎

× 田中, 秀太郎

ja 田中, 秀太郎

en Tanaka, Shutaro

Search repository
久松, 功周

× 久松, 功周

ja 久松, 功周

en Hisamatsu, Narichika

Search repository
福澤, 健

× 福澤, 健

ja 福澤, 健

en Fukuzawa, Takeshi

Search repository
幸, 建志

× 幸, 建志

ja 幸, 建志

en Yuki, Kenji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 この研究は,口頭発表活動に必要な技術を身につける実践を通じて,発話力の伸びを検証することを目的とした実証的研究である。高校1年生の実験クラスを対象に,物語の紹介を目的とする,パターン化された構成で行うプレゼンテーション形式の活動を一定期間行い,ポストテストにおける発話を統制クラスと比較した結果,流暢さの面で向上が見られた。実験クラスの経験した発表活動では,パターン化された情報構造で発話内容を考えるため,活動時の発話過程において,概念化の段階で受ける認知的負荷が軽減され,言語化に向ける認知資源を増やすことができ,流暢さが高まったと考えられる。
言語 ja
内容記述
内容記述 The present study takes an empirical approach to assessing the effect of speaking practice designed to improve presentation skills. First-year high-school students repeatedly engaged in book-talk activities for a certain period of time. During the activities, they were given a speaking format to facilitate their performance. At the end of the instruction period, students’ speaking fluency was measured, analyzed, and compared with that of a control group. The comparative analysis demonstrates that the students’ fluency improves substantially when they are provided with a speaking format. The result supports the hypothesis that this format helps to lessen the students’ cognitive load at the initial conceptualization stage and instead helps to save cognitive resources for successive stages of speech production, which consequently enhances the students’ speaking performance.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/40488
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5104
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551679
開始ページ
開始ページ 269
書誌情報 学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 44, p. 269-275, 発行日 2016-03-24
旧ID 40488
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:30:23.287081
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3