Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
中学校における教科間連携による21世紀型学力の育成のための実践 : 英語とアートを通したグローバル教育交流を通して |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Practice for the Development of 21st-Century Academic Achievement by Subject between Cooperation in Junior High School : Through the Global Educational Exchange by Means of English and Art |
|
言語 |
en |
作成者 |
松尾, 砂織
松本, 裕子
木坂, 香織
深澤, 清治
内田, 雅三
中村, 和世
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
本研究は中学校の英語科・美術科の教科担任がグローバル教育の意識を持って,単元・題材を接続させ,連続性のある指導をすることにより,生徒に習得した知識・技能を地域社会へ向けた実践に活用させ,21世紀型学力へ通じる通教科的な実践力の育成の在り方を明らかにすることを目的とする。広島大学附属三原中学校の1,2年生を対象に授業実践を行い,外部評価者としてアメリカのアートリンク担当者やショートステイ家族に協力を依頼した。結果としては,生徒たちは美術作品を描いたり,鑑賞したりすることによって,気づいたよさや美しさを外国の方に伝える方法を考えて実践している様子が見られた。 |
|
言語 |
ja |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The aim of this study was to improve students’ communication skills. We worked with English teachers and art teachers to develop a curriculum through practice force leading to 21st century academic achievement. We targeted the teaching practice to grades seven and eight in Mihara Junior High School in Japan, and cooperated with both the Art Link in America and short-stay family as external evaluators. As a result, the students could express their impressions to people in foreign countries. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/40486 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5104 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11551679 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
249 |
書誌情報 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
号 44,
p. 249-258,
発行日 2016-03-24
|
旧ID |
40486 |