ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 44号

グローバル化に伴う共生社会を見据えた教員授業開発研修の有効性 : 特別支援学級・通常学級担任教員相互の専門性を生かして

https://doi.org/10.15027/40474
https://doi.org/10.15027/40474
7a805def-8504-482b-93ef-9a17a6bc8a94
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_44_141.pdf AnnEducRes_44_141.pdf (755.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル グローバル化に伴う共生社会を見据えた教員授業開発研修の有効性 : 特別支援学級・通常学級担任教員相互の専門性を生かして
言語 ja
タイトル
タイトル Study of Training Programs Designed for Teachers Providing Education in a Globalizing Society : The Development and Delivery of Lessons Based on Principles of Inclusive Teaching of Special Support Class Teachers and Normal Curriculum Teachers
言語 en
作成者 髙阪, 英徳

× 髙阪, 英徳

ja 髙阪, 英徳

en Kouzaka, Hidenori

Search repository
新谷, 和幸

× 新谷, 和幸

ja 新谷, 和幸

en Niiya, Kazuyuki

Search repository
天野, 紳一

× 天野, 紳一

ja 天野, 紳一

en Amano, Shinichi

Search repository
中丸, 敏至

× 中丸, 敏至

ja 中丸, 敏至

en Nakamaru, Satoshi

Search repository
坂田, 行平

× 坂田, 行平

ja 坂田, 行平

en Sakata, Kohei

Search repository
谷, 栄次

× 谷, 栄次

ja 谷, 栄次

en Tani, Eiji

Search repository
池田, 吏志

× 池田, 吏志

ja 池田, 吏志

en Ikeda, Satoshi

Search repository
林, 孝

× 林, 孝

ja 林, 孝

en Hayashi, Takashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本研究では,教育のグローバル化や共生社会の実現に向け,児童の個別教育ニーズに対応するための教員研修に着目し,教員間の共生関係や教師の力量形成につながる研修を実施した。研究の2年目にあたり,インクルーシブ教育研修を校内研修に位置づけ,その第1段階として異学級編成の集団における授業を実施した。その結果,特別支援学級と通常学級の教員の連携によって互いの専門性を生かし合いながら授業を行い,それぞれの児童実態の把握の仕方・捉え方の違いを検討すること,教科の指導については,学習したことを次の学習に生かしたり,生活に反映させたりするための視点について検討することを通して,成果と課題を得ることができた。
言語 ja
内容記述
内容記述 This study investigated training programs designed to correspond to the demands of individual tutoring needs and the delivery of training programs. We aimed to enable teachers to develop stronger teaching skills as well as socializing ability with other teachers. In the second year, we set an inclusive educating training program as a staff training. At the first stage, teachers taught a class in a group of the different class organization. By teaching a class in which special support class teachers and normal curriculum teachers cooperated, emphasizing their ability and skills in their field, strong results and future tasks were clarified. The study examined how children are observed and recognized by each of the teaching parties, how children apply the method of learning obtained from one subject of study to another, and how children adapted the learned matter into real life situations.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/40474
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5104
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551679
開始ページ
開始ページ 141
書誌情報 学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 44, p. 141-150, 発行日 2016-03-24
旧ID 40474
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:28:23.269917
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3