ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習システム研究
  3. 5号

教師教育者をテーマとしたRIDLS 国際会議の成果と意義

https://doi.org/10.15027/42664
https://doi.org/10.15027/42664
3428ac3c-8fd9-403a-92f0-ab06f5126dc5
名前 / ファイル ライセンス アクション
TRDLS-jpn_5_103.pdf TRDLS-jpn_5_103.pdf (847.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教師教育者をテーマとしたRIDLS 国際会議の成果と意義
言語 ja
タイトル
タイトル Outcome and significance of the RIDLS international conference on teacher educators
言語 en
作成者 草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 学習システム促進研究センター
主題
主題Scheme Other
主題 教師教育者
主題
主題Scheme Other
主題 教師教育者の専門性
主題
主題Scheme Other
主題 専門性開発
主題
主題Scheme Other
主題 Self-Study
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher Educators
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher Educators’ Expertise
主題
主題Scheme Other
主題 Professional Development
主題
主題Scheme Other
主題 Self-Study
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本稿は,2016 年2 月8 日と11 日の両日,RIDLS の主催で開催された国際会議について,その成果と意義を報告するものである。本会議では,教師教育者の専門性開発の動向とSelf-Study の方法論について,Dr. Alicia R. Crowe とDr. Mieke Lunenberg が基調講演を行った。基調講演を受けて,広島大学のスタッフと大学院生が,日本の教師教育者の成長過程に関して実証的な事例報告を行った。基調講演と事例報告に対して,今関豊一,武田信子,木村優の三氏が政策・研究・実践の各立場からコメントを寄せるとともに,これからの研究課題について意見を述べた。本会議の意義は,第1 に,教師教育者の専門性に関して国際的に議論する我が国最初の機会となったこと,第2 に,議論を通じて「教師教育者の専門性」に関して複数の異なる立場・主張が確認されたことである。「教師教育者の専門性」に関しては,①教育学研究・実践を伝達する能力,②教育学研究・実践そのものの能力,③教育学研究・実践と教師教育を統合する能力,の3 つの類型を抽出することができた。
言語 ja
内容記述
内容記述 This paper is a report on the outcome and significance of the international conference host by the Research Initiative for Developing Learning Systems (RIDLS) held on February 8th and 11th, 2016. Dr. Alicia R. Crowe and Dr. Mieke Lunenberg delivered keynote addresses on trends in the professional development of teacher educator and self-study methodologies. Following these addresses, the faculty and graduate students of Hiroshima University reported on their empirical case studies of the growth of teacher educators in Japan. In response, Toyokazu Imazeki, Nobuko Takeda, and Yu Kimura provided comments on the keynote addresses and case study reports from the perspectives of educational policy, research, and practice, and also gave their views on these topics. The significance of this conference was, first, that it was the first one that an international discussion on “teacher educators’ expertise" educator took place in Japan and, second, that the discussions identified many different viewpoints and arguments relating to “teacher educators’ expertise". The conference elicited three aspects of tercher educator: (1) the ability to transmit educational research and practice, (2) the ability to carry out educational research and practices simultaneously, and (3) the ability to integrate educational research and practice with teacher education.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 「教師教育者の専門性」に関する国際シンポジウム(2016 年2 月8・11 日開催)
出版者
出版者 学習システム促進研究センター (RIDLS)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42664
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-9487
開始ページ
開始ページ 103
書誌情報 学習システム研究
学習システム研究

号 5, p. 103-112, 発行日 2017-03-31
見出し
大見出し 学習システム促進研究センター講演会のまとめ
言語 ja
旧ID 42664
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:43:34.214985
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3